Selectați pagina

Asistenții medicali vor îngriji personalizat pacienții care ajung la Spitalul de Urgență din Cluj

Asistenții medicali vor îngriji personalizat pacienții care ajung la Spitalul de Urgență din Cluj

Pacienții vor avea parte de îngrijire personalizată la Spitalul Clinic Județean de Urgență Cluj. Mai precis asistenții medicali vor fi la dispoziția lor pentru a le asculta problemele sau pentru a le oferi ce își doresc atunci când sunt internați. Primii 150 de asistenți medicali au fost deja școlarizați pentru a învăța să răspundă cerințelor bolnavilor, iar până la finalul anului toți angajații vor face cursuri.

Ce aduce nou acest plan de îngrijire e de a răspunde, cu îngrijirea pe care o acorzi nevoii pe care o are atunci, în momentul x, pacientul. De exemplu, dacă un pacient cu insuficiență respiratorie sau cu o afecțiune gravă pentru care ai un plan terapeutic, are nevoie doar să vorbească cu tine, tu, ca asistent, doar trebuie să îl asculți nu trebuie să îi faci planul terapeutic atunci. Dacă îi satisfaci acea nevoie atunci când are nevoie de ea, adaugi un plus valoare îngrijirii. Dacă îi faci planul terapeutic, oricât de bine l-ai făcut până la urmă apare un grad de nemulțumire, a declarat pentru stirimed.ro, Monica Costin, director medical Spitalul Clinic Județean de Urgență Cluj.

Practic fiecare pacient care va ajunge în spital va avea un plan de îngrijire personalizat întocmit de un asistent medical.

Ieșim din partea medicalizata și trecem în partea în care vom avea pacientul membru în echipa de îngrijire, pacientul e cel care este partenerul său. Nu îl lași să fie un simplu recipient pentru care aplici proceduri, e parte integrantă în echipă, asta aduce nou nursingul și e și dificil, pentru că e greu să iei pacientul partener în ingrijire, a  adăugat Monica Costin.

Până acum 150 de asistenți medicali din secțiile de Chirurgie generală și Medicină Internă au participat la cursuri de specializare. Ei vor începe să facă o îngrijire personalizată pacienților curând.

Pacientul e o persoana și diferă îngrijirea.Nu știu dacă putem standardiza, dar pentru fiecare pacient nevoile sunt specifice. Mai mult decât îngrijirea prescrisă de medic, acum avem o îngrijire delegată, vrem să aprofundăm îngrijirea autonomă. Pacienții au nevoie să empatizăm, să fim acolo, să simtă că ne pot povesti ce îi supără, e cel mai important să fim acolo pentru pacient când are nevoie de noi, mai mult decât partea de medicație, care sigur că e importantă, mai mult decât tot ce ține de igienă. Pacientul are nevoie de comunicare, pentru că vine la spital e ingrijorat, e anxios, are temeri legate de îngrijirile pre operatorii și post operatorii.  Au nevoie să fim acolo și să știe că îi înțelegem și se pot baza pe noi, a declarat pentru stirimed.ro Florea Monica, asistentă medicală în Secția de Chirurgie a Spitalului Clinic Județean de Urgență Cluj.

Pacienții spun că ar fi încântați ca îngrijirea lor să nu se rezume doar la administrarea de medicamente.

Când am fost internată în spital, asistenții doar îmi dădeau tratamentul prescris de medic. De multe ori aș fi vrut doar să îmi povestească cum e vremea afară sau să îmi citească ceva, a spus Elena, o fostă pacientă a spitalului.

În total 1200 de asistenți medicali vor învăța în cadrul cursurilor cum să interacționeze cu pacienții.

 

 

 

Despre autor