Select Page

Cardul de sănătate, nefuncțional de 2 zile. Medic: „Le spun pacienților să își cumpere medicamente, până le pot da rețetă”

Cardul de sănătate, nefuncțional de 2 zile. Medic: „Le spun pacienților să își cumpere medicamente, până le pot da rețetă”

Cardurile de sănătate nu pot fi folosite de două zile, iar medicii de familie sunt nevoiți, fie să trimită pacienții acasă, fie să facă rețete pe modul offline. Acestea vor putea fi însă folosite de pacienți, abia după ce eroarea de la Sistemul Informatic Unic Integrat (n.red. SIUI) va fi remediată.

La un cabinet de familie din cartierul clujean Între Lacuri, medicul de familie Elena Nagy face de două zile doar rețete pentru copii, deoarece pentru acestea nu e nevoie de card, iar pacienții cu boli cronice sunt amânați sau trimiși acasă.

„Avem pacienți cu boli cronice care vin după rețete, dar pe unii i-am trimis acasă, la alții le-am făcut rețete offline. Avem pacienți care mă sună și spun că nu mai au medicamente, iar eu le spun să meargă să își cumpere medicația pentru câteva zile, când sperăm că vom putea să le eliberăm rețete”, a declarat pentru stirimed.ro, medicul de familie Elena Nagy

Medicul mai spune că aproape în fiecare lună sunt probleme cu funcționarea cardurilor de sănătate, aspect care afectează atât pacienții, cât și cadrele medicale.

„Am ajuns să fim foarte stresați, să ne enervăm la fiecare sfârșit și început de lună, când trebuie să facem raportări, că sistemul se blochează. Avem atâta birocrație de făcut, încât ajungem să neglijăm actul medical. Mulți medici nu pot să se ocupe bine de pacient și de consultație, pentru că trebuie să stea în fața calculatorului”, a mai precizat dr. Elena Nagy

În astfel de situații de blocare a sistemului cardului de sănătate, medicii de familie pot doar să facă sesizări la Casa Națională de Sănătate și să se roage divinității ca sistemul să se deblocheze.

„Stăm cu sabia lui Damocles deasupra capului, de ieri (n.red. marți) facem rețete offline, ca să nu trimitem pacienții acasă și ne rugăm că poate, poate, deseară sau la noapte se deblochează sistemul și se validează rețetele. Și azi am încercat toată ziua să validăm rețete, nu merge nimic. De câteva luni este o situație care se tot repetă”, a declarat pentru stirimed.ro, Emiliana Costiug, medic de familie și vicepreședinte al Asociației Medicilor de Familie Cluj

Medicul Emiliana Costiug spune că de două zile tot face reclamații și sesizări la Casa Națională de Asigurări de Sănătate și primește un mesaj standard prin care i se comunică să aștepte remedierea problemei.

Sistemul Informatic Integrat Unic al Caselor de Asigurări de Sănătate a fost inaugurat în 2010 și a costat aproape 50 de milioane de euro.

About The Author