Select Page

Copiii care au prea multe activități devin surmenați. Ce soluție ajutătoare a găsit un ministru

Copiii care au prea multe activități devin surmenați. Ce soluție ajutătoare a găsit un ministru

Programa școlară actuală și, uneori, metodele de învățare care presupun foarte multe teme și activități suplimentare, transformă copiii în mini-adulți, cu program de 12 ore. Psihologii atrag atenția că un prim efect advers al unui program prea încărcat este surmenarea copilului.

„După patru-cinci ore la școală, copilul mai are și teme pentru care lucrează câteva ore, apoi mai au și teme facultative sau lecturi facultative. Iar părinții tind să interpreteze sarcinile facultative drept sarcini obligatorii și îi determină pe copii să le facă. Apoi, aproape fiecare copil mai are zilnic, cel puțin câte o activitate extrașcolară. Astfel se ajunge în situația în care un copil de câțiva ani să aibă un program aproape ca a unui adult. Primul efect advers al acestui program încărcat este surmenarea. Am copil care vine la cabinet și care îmi spune,”lasă-mă te rog să mă odihnesc, măcar tu lasa-mă să stau o oră liniștit/ă””, declarat pentru ȘtiriMed, psihologul Raluca Anton.

dr. Raluca Anton, psiholog

dr. Raluca Anton, psiholog

 

Ministrul Educației a anunțat că de luni va institui un ordin de ministru, prin care va reglementa timpul acordat elevilor rezolvării temelor. Astfel, potrivit lui Mircea Dumitru, un elev de clasele I-IV nu ar trebui să lucreze acasă mai mult de o oră, iar un elev de gimnaziu ar trebui să acorde cam două ore rezolvării temelor.

„Din punctul meu de vedere, un elev nu ar trebui să aibă teme, cum se întâmplă în Suedia, de exemplu. Acest ordin de ministru este binevenit, cred eu, pentru că încearcă să reglementeze oarecum tendința de a da foarte mult de lucru copiilor, acasă. Este un pas spre normalitate. Pentru că la noi mai este și problema complexității și dificultății materiei. V-ați uitat de curiozitate într-un manual de biologie, de clasa a XI-a? Sunt niște noțiuni acolo de parcă vrem să scoatem copiii din liceu direct doctori în biologie”, a mai spus Raluca Anton.

Dascălii, însă, sunt de părere că un ordin de ministru nu are cum să îi oblige pe profesori să dea mai puține teme sau pe elevi să lucreze acasă cu ochii pe ceas.

„Eu văd acest ordin ca pe o recomandare. Un copil bun poate să rezolve 4 exerciții de matematică în 20 de minute și alt copil poate să rezolve aceleași exerciții într-o oră. Eu o să le recomand cadrelor didactice din școală să fie echilibrate, ca și până acum”, a declarat pentru ȘtiriMed, Constantin Corega, directorului Liceului Teoretic „Emil Racoviță” din Cluj.

Și psihologul Domnica Petrovai le recomandă părinților să le lase puțin spațiu copiilor.

„Copiii din ziua de azi au prea multe activități, psihic sunt prea solicitați. Și din această cauză au crescut îngrijorător de mult problemele de anxietate și depresie. Soluția e să le simplificăm viața, să aibă mai mult spațiu și mai mult timp liber”, a declarat Domnica Petrovai, în cadrul unui eveniment derulat la Cluj-Napoca.

Sursa foto: descopera.ro

About The Author