Select Page

Cum ne protejăm organismul de frig. Ce alimente recomandă specialiștii pentru o imunitate de fier

Cum ne protejăm organismul de frig. Ce alimente recomandă specialiștii pentru o imunitate de fier

Iarna își face simțită prezența mult mai devreme decât de obicei. Mai multe județe din țară sunt, de duminică până luni seara, sub cod galben de vânt și ninsori, iar în zonele montane meteorologii au emis avertizări de tip cod portocaliu de viscol.

Medicii atrag atenția că organismul uman resimte trecerile bruște de la o temperatură la alta. Iar ca să ne protejăm sănătatea, ar trebui să ne întărim imunitatea, să ne îmbrăcăm corespunzător, dar trebuie să fim atenți și la alimentația zilnică.

Copiii, vârstnicii și persoanele cu afecțiuni respiratorii sau pulmonare cronice sunt cele mai predispuse la a se îmbolnăvi în sezonul rece. Mai ales atunci când trecerea de la temperaturi mai calde, la temperaturi reci este bruscă.

Potrivit medicilor, alternanţa cald/rece supune inima unui efort mare de adaptare, de aceea hipertensivii, cei cu tulburări circulatorii şi cei cu afecţiuni cardiace prezintă în sezonul rece un risc mai mare de a face un infarct de miocard, crize de angină pectorală sau accident vascular cerebral.

Doctorii ne sfătuiesc ca în perioada în care se face tranziția de la sezonul cald la cel rece, din alimentația zilnică să nu lipsească proteinele de bună calitate – carne de pui, pește, ouă, lactate, brânzeturi. Deasemenea este important să consumăm multe fructe și legume crude sau cât mai puțin procesate termic, supe calde de pui sau legume. În plus, pentru a ne păstra nivelul de energie, specialiștii ne sfătuiesc să consumăm zilnic alimente cu glucide integrale: pâine din cereale integrale, paste integrale, orez brun, hrișcă sau quinoa.

About The Author