Select Page

Cum să te relaxezi și să ai grijă de sănătate cu ședințe regulate în sauna finlandeză. Beneficii și avantaje ale saunei uscate

Cum să te relaxezi și să ai grijă de sănătate cu ședințe regulate în sauna finlandeză. Beneficii și avantaje ale saunei uscate

Terapiile în diferite tipuri de saune sunt folosite de mii de ani. Și nu e de mirare că ședințele în saună sunt populare și în zilele noastre, având în vedere multiplele beneficii pe care o sauna le poate aduce asupra corpului, dar și psihicului. Cele mai cunoscute beneficii pe care sauna le are asupra corpului uman se referă la relaxare și la starea de bine a sistemului cardio-vascular.

Ce este sauna uscată?
O saună uscată sau finlandeză este, de obicei, o încăpere din lemn încălzită între 70 și 100 de grade celsius și o umiditate între 10 și 30%. Sauna poate fi încălzită cu lemne arse sau cu sisteme electrice. În lumea modernă, saunele uscate sunt încălzite preponderent electric, mai ales că din marile săli de fitness și din centrele de înfrumusețare nu lipsesc saunele finlandeze.

Beneficii ale terapiei cu saună uscată

Înainte de o ședință într-o saună uscată e indicat să faci un duș călduț, astfel încât corpul să se obișnuiască cu temperatura din saună. Dacă nu ai mai făcut saună, e indicat ca la început să stai doar câteva minute și să crești treptat timpul petrecut în saună.
Atunci când te afli într-o saună, ritmul cardiac poate crește la 100 – 150 de bătăi pe minut, ceea ce poate avea anumite beneficii pentru sănătate:
– îmbunătățirea circulației sângelui și ameliorarea durerilor musculare
– reducerea stresului; căldura resimțită în saună ajută la îmbunătățirea circulației, ceea ce duce automat la o stare de relaxare a corpului și, totodată, a creierului
– reducerea riscului de infarct miocardic; reducerea stresului aduce cu sine o reducere a riscului de accidente cardio-vasculare
– terapiile de saună uscată ajută la îmbunătățirea unor probleme ale pielii; studiile arată că cei care suferă de psoriazis au observat o reducere a afecțiunii după folosirea regulată a saunei uscate. În schimb, cei care suferă de dermatită atopică, ar fi bine să stea departe de sauna uscată, întrucât efectele saunei nu sunt benefice pentru ei
– și cei care suferă de astm pot observa îmbunătățiri ale stării de sănătate, dacă fac frecvent ședințe de saună uscată; aerul cald din interiorul saunei ajută la deschiderea căilor respiratorii, drept urmare secrețiile se eliberează mai ușor

Riscuri ale folosirii saunei uscate
Sauna uscată are și anumite contraindicații. Cel mai frecvent poate apărea deshidratarea, provocată de transpirația excesivă. Așa că, fii atent atunci când intri în saună, să ai la îndemână o sticlă cu apă, ca să te poți hidrata corespunzător. Deasemenea, persoanele care suferă de afecțiuni cardiovasculare, ar trebui să consulte un medic specialist, înainte de a intra într-o saună uscată.

Precauții înainte de a folosi sauna uscată

Nu bea alcool – studiile arată că o persoanele care intră în sauna uscată după ce au consumat alcool riscă să se deshidrateze mai repede, să facă crize de hipotensiune, iar în unele cazuri poate interveni chiar decesul

Limitează timpul petrecut în saună – nu petrece mai mult de 20 de minute într-o ședință de saună uscată. Iar dacă ești începător, limitează ședințele la 5 – 10 minute
Ai grijă la hidratare – studiile arată că după o ședință de saună uscată, o persoană trebuie să bea între 2 și 4 pahare de apă
Fii sănătos când intri în saună – specialiștii nu recomandă persoanelor care suferă de diferite afecțiuni, cum ar fi cele cardiace sau sanguine, să folosească sauna. Deasemenea, femeile însărcinate ar trebui să evite sauna.

Mituri ale folosirii saunei uscate

Ședințele de saună finlandeză nu ajută la detoxifiere sau la slăbire. Studiile arată că prin procesul de transiprație care apare în timpul petrecut în saună, corpul nu scapă de toxine și nici de kilogramele în plus. Chiar dacă o persoană ce tomcai iese din saună poate cântări cu câteva sute de grane mai puțin, dacă se urcă cu cântar, la primele lichide sau alimente înghițite, corpul va reveni la greutatea inițială.

Sursa: MedicalNewsToday

Sursa foto: ledmain.com

About The Author