Select Page

Record pentru PEDITEL1791 – aproape 30 de mii de apeluri preluate într-un an. De unde sună cei mai mulți părinți

Record pentru PEDITEL1791 – aproape 30 de mii de apeluri preluate într-un an. De unde sună cei mai mulți părinți

Aproape 30 de mii de apeluri au fost preluate la Serviciul Telefonic Medical PEDITEL 1791, într-un an de zile. Cei mai mulți părinți care au sunat pentru că aveau nevoie de un sfat medical pediatric, au fost din județul Cluj – 33%, urmați îndeaproape de părinții din București – 30%.

„Serviciul Peditel, care oferă sfaturi medicale pediatrice de urgență prin telefon, disponibil non-stop la numărul 1791, a preluat 27.783 de apeluri din toată țara în perioada februarie 2016-ianuarie 2017. Cele mai frecvente probleme medicale care au necesitat sfatul medicului au fost stările febrile (33%), vărsăturile (13%), diareea (10%) și răcelile (10%). Durata medie a unei convorbiri la Peditel a fost de 8 minute și 30 de secunde, iar soluțiile oferite au fost în principal sfaturi medicale aplicabile acasă (76%). Pentru 18% dintre solicitări, apelanții au primit recomandarea de a face un consult la medicul de familie sau la un medic specialist în maximum 48 ore de la primirea apelului. Alte 6% dintre cazuri au fost redirecționate în maximum două ore către Unitățile de Primiri Urgențe și doar pentru 0,49% dintre solicitări, respectiv 136 de cazuri, a fost necesară apelarea numărului unic 112 și solicitarea unei ambulanțe cu medic.”, se arată într-un comunicat de presă al Fundației Părinți din România

Peditel a fost finanțat cu 745.000 de lei de către Fundația Vodafone România de la lansarea sa, în anul 2013, și până în prezent. Acest serviciu este operat de medici specialiști și se adresează oricărui părinte care dorește să obțină un sfat medical pentru afecțiuni fără risc vital pentru copilul său.

Serviciul Peditel 1791 este un proiect implementat la nivel național de Fundația Părinți din România, cu sprijinul financiar al Fundației Vodafone România, prin programul „Connecting for Good”.

„Sfaturile acordate prin telefon de medicul de gardă sunt de intervenție rapidă, Serviciul Peditel reușind în acest fel să rezolve telefonic cazurile care nu necesită prezentare la medic și, în consecință, să preia din presiunea exercitată pe Unitățile de Primiri Urgențe.”, se mai arată în comunicatul citat

PEDITEL 1791 devine mai mare

Pentru că numărul de părinți care sună la PEDITEL este din ce în ce mai mare, este nevoie și de o a doua gardă de medici, care să le răspundă părinților. Potrivit reprezentanților PEDITEL, demersurile pentru înființarea celei de a doua linii de gardă sunt deja făcute, numai că acest lucru implică și costuri ridicate.

Cei care doresc să ajute PEDITEL, pot să doneze orice sumă, fie direct in contul asociatiei Fundatia Parinti din Romania RO07INGB0000999902391059 ING BANK CUI: 26227075, fie prin donații fără comision pe Bursa Binelui.

About The Author