Select Page

UPDATE Un medic de familie a refuzat să ajute o pacientă grav bolnavă: „Merg să o consult la domiciliu când am disponibilitate”

UPDATE Un medic de familie a refuzat să ajute o pacientă grav bolnavă: „Merg să o consult la domiciliu când am disponibilitate”

O doctoriță de familie din Cluj a uitat Jurământul lui Hippocrate și își tratează pacienții ca pe niște numere care îi asigură venitul lunar la cabinet. Respectă la sânge legea și uită să fie om, atunci când vine vorba de pacienți grav bolnavi. Medicul de familie Corina Simon-Bodea este acuzată că refuzat să elibereze un bilet de trimitere pentru o pacientă țintuită la pat. Femeia suferă de cancer în stadiu terminal și fiica ei ar fi trebuit să ridice biletul de trimitere. Numai că s-a izbit de un zid de beton, atunci când a sunat-o pe doctoriță, să o roage să elibereze acel bilet de trimitere, atât de necesar bolnavei

“Joi seara, după ce și-a terminat programul, un medic a venit și a consultat-o pe mama. Mi-a spus că starea ei este gravă și că e nevoie internarea ei de urgență într-un centru specializat. Dar, pentru această internare are nevoie de bilet de la medicul de familie. Vineri dimineață la ora 8:00 am sunat la medicul de familie, la care i-am relatatat situația și care mi-a spus că să nu înșir povești, că nu are timp. I-am spus că nu sunt povești, sunt situații serioase și că o rog să îmi faciliteze, nici măcar să îmi faciliteze, să îmi elibereze un bilet de trimitere pentru mama mea, care este pacient asigurat pe lista ei. Mi-a spus că să sun la cabinet, la asistentă”, a spus pentru ȘtiriMed, Cătălina Vlad, fiica pacientei.

Nici de la asistentă nu a primit mai mult ajutor. Ba chiar aceasta a insistat că trebuie să meargă pacienta (n.red. imobilizată la pat) după actul medical.

“Asistenta medicală, atunci când am sunat, mi-a spus că au programări, că mama mea nu are programare și că, în situația asta, la ora 12:00, în cel mai bun caz, să meargă mama după biletul de trimitere , explicându-i anterior și ei situația. A insistat că mama trebuie să meargă la ora 12 să ia biletul de trimitere. Sigur că a urmat o altercație, din care ea nu a înțeles nimic.”, a mai povestit aparținătoarea femeii bolnave, care ani de a zile a contribuit la sistemul de sănătate românesc.

Indignată de atitudinea celor două cadre medicale, Cătălina Vlad a mers personal la cabinet. Spera că după o discuție față în față cu doctorița, va obține acel bilet de trimitere. Fără să fie nevoie să o ducă pe pacientă la cabinet cu targa. Dar ajunsă acolo, s-a trezit scoasă afară din cabinet.

“La ora 9:00 eu am fost la cabinet spunând că am nevoie urgent de acel bilet pentru internarea mamei mele. Era si doamna doctor acolo, mi-a spus că mă roagă să părăsesc cabinetul pentru că nu sunt asigurat pe lista ei. Mi-a spus c[ vine luni (n.red. după 3 zile) să o consulte pe mama la domiciliu. Până luni, mama mea ar putea să moară” , a relatat fiica bolnavei.

Contactată, doctorița de familie Corina Simon-Bodea spune că a respectat legea. Că nu are voie să dea bilete de trimitere aparținătorilor, fără să consulte pacientul. Întrebată de ce nu a mers să vineri să consulte pacienta, mai ales după ce I s-a explicat că pacienta nu se poate deplasa la cabinet, doctorița a spus că…nu o lasă legea.

„Eu am voie să efectuez doar vizite la domiciliu pe zi, în timpul programului de lucru. Iar pentru azi (n.red. vineri) am déjà programate 3 vizite la 3 nou-născuți. Răspund legal pentru ceea ce fac, nu fac nici o ilegalitate. Doamnei, mai spun încă o dată, o văd la domiciliu cu prima ocazie cu care am disponibilitatea. Și sigur că da, dau (n.red. bilet de trimitere) în momentul în care o consult și consider că trebuie să meargă la un centru de paliație, va fi decizia mea medicală”, a declarat medicul de familie Corina Simon-Bodea.

Doctorița nu a greșit în mod legal. Dar atitudinea pe care a avut-o față de aparținător poate fi reclamată. Și chiar pedepsită, spun reprezentanții Colegiului Medicilor Cluj.

“În acest caz, doamna poate merge la Colegiul Medicilor și să depună o plângere la departamentul de Deontologie Medicală, că de fapt o relație a fost afectată, nu o manoperă , deci strict o relație cu medicul de familie nu a fost dintre cele mai pline de diligențe ”, a explicat doctorul Teodor Tudoran, directorul Departamentului de Jurisdicție Profesională din cadrul Colegiului Medicilor Cluj.

Doctorul Teodor Tudoran este fost medic de familie, chiar la cabinetul unde acum profesează doctorița Bodea. Întrebat cum ar fi procedat dânsul, dacă aparținătorul unui pacient – pe care îl știe – vine și îi cere un bilet de trimitere, de care are nevoie urgent, acesta a replicat “aș fi făcut tot ce mi-ar fi stat în putință să îl ajut”.

“Dincolo de urgențele medicale, uneori există și urgențe administrative. Cum ar fi, de exemplu începe școala și un pacient are nevoie azi de aviz medical. Sau un pacient are nevoie să fie internat într-un centru cu alt tip de servicii medicale și, acum este un loc liber. Dacă are nevoie de bilet de trimitere, mi se pare nedrept ca pe pacientul meu să nu îl ajut sau să nu îl servesc.”, a spus pentru ȘtiriMed, doctorul Teodor Tudoran.

Aparținătorii femeii bolnave spun că vor face plângeri pe numele doctoriței Corina Bodea. Pentru că, spun ei, li se pare nedreaptă o astfel de atitudine față de un om bolnav și familia acestuia. Mai mult, aceștia vor începe demersuri pentru ca legea administrativă, ce nu permite înmânarea biletelor de trimitere aparținătorilor unor bolnavi – de care ascultă orbește foarte puțini medici de familie – să fie schimbată.

UPDATE DREPT LA REPLICĂ DR. CORINA SIMON-BODEA

Pe e-mailul redacției, dr. Corina Simon-Bodea a trimis un drept la replică, potrivit căruia am publicat o știre falsă. Cu mențiunea că avem punctul dânsei de vedere, chiar într-o convorbire înregistrată, redăm integral mesajul dânsei.

Am citit stirea despre atitudinea mea nepotrivita fata de o doamna care s-a
prezentat la cabinet solicitand un serviciu medical pentru o pacienta. Din pacate
ati publicat o stire falsa.

Nu am refuzat sa ii dau unei paciente bilet de trimitere. S-a prezentat la cabinet
o doamna pe care nu am intalnit-o niciodata si care mi-a solicitat sa fac un
serviciu medical decontat de Casa de Asigurari unei paciente inscrisa pe lista mea
de pacienti. Din cate stiam eu la acel moment pacienta era deplasabila. Nu fusesem
informata de catre pacienta sau de catre apartinatori ca starea sanatatii sale se
modificase. Doamna m-a informat atunci ca pacienta nu mai este deplasabila si ca a
constatat acest lucru un coleg. M-am oferit sa merg sa o vad la domiciliu, dar
doamna a insistat acest lucru sa se intample pe loc (adica in jurul orei 9). I-am
explicat ca nu pot sa plec de la cabinet pentru ca sunt in timpul programului de
lucru. In acel moment am fost injurate si amenintate si eu si doamna asistenta. In
zadar i-am oferit doamnei alternative si am incercat sa o fac sa inteleaga ca imi
doresc sa imi ajut pacienta. Raspunsul dansei a fost unul calomniant si agresiv. Pe
doamna am rugat-o calm si respectuos sa paraseasca incinta cabinetului pentru ca nu
aveam nici o obligatie sa ascult injurii si amenintari si mai mult, trebuia sa imi
protejez pacienta peste care a dat buzna (in momentul in care a intrat dansa in
cabinet eram in timpul unei consultatii). Doamna s-a dovedit a fi agresiva motiv
pentru care am chemat serviciul de paza. Nici la acest moment nu stiu nici macar
numele doamnei, pentru ca a uitat/omis sa se prezinte. Singura confirmare ca este
fiica pacientei mele o am indirect, de la sora dansei, tot o pacienta inscrisa pe
lista mea.
Va rog sa rectificati stirea si sa retrageti articolul, iar data viitoare cand
doriti sa publicati ceva legat de numele meu, solicitati-mi punctul de vedere.
Pot dovedi fiecare cuvant pe care l-am scris mai sus, dar acest lucru se va intampla
in fata forurilor competente. Nu pot sa va dau mai multe detalii pentru ca in
continuare sunt in primul rand medic si doresc sa pastrez confidentialitatea actului
medical si a pacientului. Mi se pare injust ca mi-ati prejudiciat numele fara a face
macar o minima investigatie jurnalistica, nu mi-ati acordat drept la replica,
informatiile pe care le-ati publicat sunt trunchiate si false, si imi vatameaza
sever imaginea.
In cazul in care veti pastra articolul in forma actuala imi rezerv dreptul de a va
actiona in judecata pentru publicarea in spatiul public a unor informatii false,
calomnioase, fara sa mi se fi dat drept la replica si fara sa fie publicata si
opinia mea legata de o situatie ce ma priveste personal si profesional.
Daca doriti sa publicati acest raspuns, va dau consimtamantul, cu conditia ca este
publicat in intregime.
Va multumesc.

Sursa foto: viața-libera.ro

About The Author