Select Page

Zece ponturi ca să îți faci alergarea mai bună

Zece ponturi ca să îți faci alergarea mai bună

Deja știm că pentru a avea o viață sănătoasă, este recomandat să facem minimum 30 de minute de mișcare pe zi. Multă lume practică alergarea, fie pentru a se menține în formă, pentru a se pregăti de participarea la maratoane sau pentru o stare de spirit bună. Iată, mai jos, o listă cu 10 ponturi pentru ca alergarea să fie mai bună, date de experți în alergare

  1. Acceptă provocarea

„Oricine este un atlet. Dar unii dintre noi ne antrenam, iar unii dintre noi nu o facem.” – Dr. George Sheehan, alergator/scriitor/filosof.

  1. Țintește pentru acest lucru (cel putin)

„Alergarea a 10 – 20 de km pe saptamana iti mareste in mod semnificativ capacitatea aerobica si afecteaza pozitiv multi factori de risc coronari.” – Dr. Kenneth Cooper, pionier in exercitiile aerobice.

  1. Măsoară-ți alergările în minute

„Cea mai mare greseala pe care o fac alergatorii incepatori este ca tind sa gandeasca in masuri kilometrice – 1 km, 2 km, 3, km. Alergatorii incepatori au nevoie sa gandeasca in minute, nu in kilometri.” – Budd Coates, calificat de patru ori la U.S. Olympic Marathon Trials/antrenor.

  1. Poartă pantofi de alergare buni

„Cheltuie cel putin 60 de dolari. O pereche buna de pantofi de alergare ar trebui sa te tina 600 – 800 de kilometri si este una dintre cele mai critice achizitii pe care le vei face.” – John Hanc, autor al The Essential Runner.

  1. Gândește măreț (si larg)

„Cumpara-ti toti pantofii, si cei de strada si pe cei pentru alergare, cu un pic mai mari si mai lati decat cel mai mare picior al tau. De asemenea, evita pantofii cu varful ingust. Te vei salva de la dureri inutile de picioare.” – Ted Corbitt, alergator ultra si maratonist Olimpic in 1952.

  1. Fă „testul de vorbire”

„Testul de vorbire inseamna sa alergi la un ritm destul de confortabil incat sa poti tine o conversatie cu un partener de antrenament  – dar nu atat de usor incat sa poti atinge notele inalte din Opera Italiana” – Editorii Runner’s World.

  1. Ascultă-ți stomacul

„Daca simti ca vrei sa mananci, mananca. Lasa-ti corpul sa-ti spuna ce vrea.” – Joan Samuelson, campion olimpic la maraton in 1984.

  1. Relaxează-te la maxim

„Atunci cand alergi, lasa-ti falcile sa atarne libere, nu-ti ridica umerii pana la urechi si ocazional scutura-ti mainile si bratele pentru a sta relaxat” – Dave Martin, Ph.D., fiziolog al exercitiilor.

  1. Nu sparge oul

„Nu-ti inclesta pumnii intr-o strangere fixa. In schimb, alearga cu mainile in forma de cupa, cu degetul mare odihnindu-se pe celelalte degete, ca si cum ai proteja cate un ou in fiecare palma” – editorii Runners World.

  1. Fă-ți timp pentru o alergare scurtă

„Daca am doar 15 minute la dispozitie, tot alerg. Cincisprezece minute de alergare sunt mai bune decat a nu alerga deloc.” – Dr. Duncan Macdonald, fost detinator de record al S.U.A. pe distanta de 5000m.

Citește mai multe ponturi pentru a avea o laergare mai bună pe www.andreirosu.org.

About The Author