Selectați pagina

Ambulanța Cluj: activitate dată peste cap după ce au expirat contractele celor angajați în perioada stării de urgență

Ambulanța Cluj: activitate dată peste cap după ce au expirat contractele celor angajați în perioada stării de urgență

La Serviciul de Ambulanță Cluj activitatea este dată peste cap în aceste zile, după ce contractele celor care au fost angajai în perioada stării de urgență au expirat. E vorba de 33 de oameni, angajați ca asistenți, ambulanțieri sau operatori radio, care de marți nu au mai mers la muncă. Asta înseamnă că la solicitările medicale se răspunde cu 3 echipaje în minus, potrivit liderului de sindicat din Ambulanța Cluj.

„Astăzi 33 de colegi nu s-au mai prezentat la muncă! De ce? Le-au ,,dispărut” posturile(din cele 1000 de posturi anunțate cu ,,surle și trâmbițe” de Statul Român.) Ei sunt colegii care s-au angajat pe Starea de Urgență… asistenți, ambulanțieri, operatori radio. Ce înseamnă acest lucru? 3 echipaje de urgență minus pe orașul Cluj-Napoca. 1 echipaj putea să răspundă la 10 solicitări/12h=30 solicitări/12h=60 solicitări/24h=600 solicitări/10 zile=CREȘTEREA TIMPILOR DE AȘTEPTARE A URGENȚELOR PÂNĂ LA SOSIREA ECHIPAJULUI DE AMBULANȚĂ.
-numărul de recoltări pentru depistarea COVID-19 va scădea deoarece un singur echipaj putea face/12h între 20-30 de recoltări.Ne străduim să le acoperim lipsa, dar este imposibil.”, a scris pe pagina sa de Facebook, Rareș Ghilea, lider al Sindicatului din Ambulanța Cluj

Șeful Serviciului Ambulanța Cluj spune că cei 33 de oameni știau că au contracte pe durată determinată, așa că încetarea acestora nu ar fi trebuit să îi ia prin surprindere.

„Acestea sunt contracte cu perioadă determinată, e vorba de angajările făcute prin decret prezidențial. Inițial, ar fi trebuit să se încheie în mai, dar s-au prelungit. Dacă se va lua decizia să se facă noi angajări, pentru perioada stării de alertă, desigur că vor fi reangajați aceiași oameni”, a declarat pentru ȘtiriMed, Horia Simu, șeful Serviciului de Ambulanță Cluj

Întrebat cum a fost afectată activitatea Serviciului, din cauza acestor contracte care au ajuns la final, Horia Simu a precizat că se lucrează la capacitate maximă.

„Sigur că activitatea e ușor perturbată, lucrăm la capacitate maximă. Avem aceleași solicitări, ca înainte de pandemie. Infarcte există, accidente există, plus COVID-ul, că acum intervenim și la cazuri suspecte de COVID”, a mai precizat directorul Serviciului de Ambulanță Cluj

Media cazurilor la care intervin echipajele de Ambulanță Cluj, la fiecare 24 de ore, este la 160-170, însă sunt zile când intervențiile trec și de 200.