Selectați pagina

PEDITEL va avea aplicație și devine centru integrat pentru consultarea online a copilului. Cum va putea fi accesat acest serviciu

PEDITEL va avea aplicație și devine centru integrat pentru consultarea online a copilului. Cum va putea fi accesat acest serviciu

PEDITEL, unul dintre cele mai cunoscute servicii telefonice cu specific medical din țară va avea, din această lună aplicație mobilă. Și devine, astfel, un hub de telemedicină destinat, în egală măsură, copiilor și părinților.

Sfaturi medicale video și chat cu medicul

Până acum, părinții care sunau la PEDITEL 1791, discutau cu un medic pediatru și acesta îi sfătuia, prin telefon, ce să facă, în funcție de problema medicală a copilului. De acum înainte, medicul de la capătul celălalt al firului va putea și vedea copilul, printr-o platformă video și va putea discuta cu părintele printr-un chat.

„Aplicația mobilă PEDITEL integrează o soluție completă de telemedicină. Practic, medicul pediatru va putea fi contactat prin apel telefonic, apel video sau mesaje scrise prin chat și va dispune de un dosar medical al pacienților, părinții putând încărca documente medicale relevante consultației. În plus, părinții au la dispoziție inclusiv carnetul virtual de vaccinare, care îi notifică în privința vaccinurilor obligatorii conform vârstei copilului, dar și acces la resurse educaționale, precum webinarii, articole, broșuri, videouri, în alte opt specialități medicale – Logopedie, Kinetoterapie, Nutritie, ORL, Cardiologie, Ortopedie, Psihoterapie, Neurologie pediatrică”,

precizează Cristina Grigore, -director executiv Fundația Părinți din România”, fundația prin care funcționează de șapte ani serviciul PEDITEL.

CITEȘTE ȘI EXCLUSIV PEDITEL 1791 ARE APLICAȚIE. TELEFONUL CARE ADUCE LINIȘTEA PĂRINȚILOR ARE NEVOIE DE IMPLICAREA NOASTRĂ

Acest serviciu este, momentan, unic în România pentru că implică o abordare integrată.

„E vorba de triaj medical, educare, informare, sfaturi medicale competente, pe toate palierele medicale ale vârstei 0-18 ani, inclusiv creșterea copilului (puericultura), pentru situații care nu pun viața copilului în pericol”.

mai spune Cristina Grigore.

Cum va funcționa aplicația PEDITEL?

Aplicația mobilă PEDITEL, care va fi funcțională din martie, țintește în primul an de la lansare cel puțin 100.000 de utilizatori, dintre care 10.000 de plătitori de abonament pentru versiunea Premium, o echipă de 20 de medici specialişti pediatrici care să asigure permanență și trei parteneri strategici.

„Telemedicina, domeniu în care noi am fost pionieri, democratizează accesul la asistență medicală, reduce timpii de așteptare, de deplasare și distanțele. Până în 2023 ne propunem să ajungem la 250.000- 300.000 de utilizatori, 40-50 de medici, și 3.000 de plătitori de abonament Premium lunar. Anul viitor vrem să adăugăm în aplicație și o componentă de training și formare internațională în pediatrie, cu participarea unor experți internaționali și formarea de competențe medicale pentru medicii pediatri și de familie, pentru a profesionaliza breasla, precum și formare privind comunicarea cu pacientul și situațiile de criză”,

spune Cristina Grigore, despre planurile pe termen mediu pentru PEDITEL.

Ce este PEDITEL?

PEDITEL este un call center pediatric, care utilizează un soft medical ce permite conectarea unui număr nelimitat de utilizatori. Apelurile sunt preluate în ordinea cronologică a intrării în centrală.

Practic, printr-un apel la numărul 1791, orice părinte este îndrumat de către un medic specialist cum să intervină pentru ameliorarea simptomelor, în cazul unor boli uşoare ale copilului.

Serviciul dispune de o echipă de medici specialiști și medici primari, care utilizează 26 de protocoale medicale, cu cele mai frecvente probleme de adresare ale copilului mic, de la febră, vărsături, diaree și până diferite accidente casnice sau chiar traumatisme craniene. În prezent, 17 medici asigură permanența PEDITEL.

De la lansare – 2014 – şi până în prezent, peste 300.000 de copii au fost ajutați de serviciul PEDITEL. De la 6.848 de apeluri în primul an de funcționare, PEDITEL a ajuns să preia, șapte ani mai târziu, în medie 7.000 de apeluri lună.

Media zilnică a fost anul trecut de 230 apeluri, dar au fost zile când s-au înregistrat și aproape 500 de apeluri pe zi.