Select Page

Avocat de Drept Medical, despre atitudinea dr. Ioan Dobrescu: „Părinții pot să îi facă plângere sau chiar să se adreseze instanțelor de judecată”

Avocat de Drept Medical, despre atitudinea dr. Ioan Dobrescu: „Părinții pot să îi facă plângere sau chiar să se adreseze instanțelor de judecată”

Medicul Ioan Dobrescu, de la Spitalul Clinic de Copii Cluj, acuzat de doi părinți de malpraxis, după ce fiica lor, în vârstă de 2 ani, a fost pacienta dânsului, ar fi încălcat un drept fundamental al pacientului: acela de a-l informa. Iar neîndeplinirea acestei oligații pe care o avea, i-ar putea aduce medicului o plângere la forurile superioare profesionale. Sau chiar o plângere în instanță.

Comunicarea medic-pacient, inexistentă în acest caz

Pacientul care ajunge într-un spital are dreptul să fie informat, cu tot ce ține de procedurile medicale și tratamentele la care e supus. În plus, medicul are obligația să comunice cu pacientul și să îl informeze. Asta spune clar și răspicat, Camelia Iusco, avocat specializat pe Drept Medical.

Camelia Iusco
Camelia Iusco, avocat specializat în Drept Medical

„Din nou discutăm despre comunicarea medic- pacient. Îmi pare rău de situația mamei, îmi dau seama ce înseamnă că părinte să nu știi și să nu înțelegi situația medicală a copilului tău. Dacă ar fi avut de ales, i-aș fi spus să apeleze la ajutorul altui medic dispus să respecte drepturile pacientului dar și obligațiile sale. În speța, discutăm de încălcarea obligație de informare prevăzută de art. 660 din Legea 95/2006 și Art 6 din Legea 46/2003 și de un consimțământ informat viciat. Presupun că formal s-a semnat un asemenea document.”

a explicat pentru ȘtiriMed, Camelia Iusko, avocat specializat în Drept Medical.

CU CE SE OCUPĂ UN SPECIALIST ÎN DREPT MEDICAL. AVOCAT CAMELIA IUSCO: „ÎNTR-UN CAZ DE MALPRAXIS NU TE POȚI REPREZENTA DUPĂ INDICAȚIILE GOOGLE”

Specialistul mai spune că părintele fetei – în acest caz mama – (persoană care în mod legal poate să dea consimțământul informat, fiind vorba de un minor) avea dreptul să fie informată. Medicul avea obligația, ca înainte de operație, să explice părintelui care este diagnosticul, prognosticul, ce presupune intervenția chirurgicală, riscurile/ beneficiile, precum și neefectuarea intervenției.

„Acestă obligație de informare a medicului nu este una formală, ea trebuie să existe în mod real, să explice pe întelesul părintelui , de această dată,și să se asigure că acesta din urmă a înțeles pe deplin informațiile furnizate. Mai mult, să ofere posibilitatea părintelui să pună întrebări lămuritoare, dacă era cazul. Situația așa cum este prezentată, nu poate justifică sub nicio formă lipsa informării, nu discutăm de o situație de urgentă. În speță , putem vorbi cel puțin de consimțământ informat viciat, care poate atrage răspunderea juridică a medicului dacă a produs prejudiciu.”

spune Camelia Iusco

Cum poate fi tras la răspundere medicul

Cei doi părinți, care susțin că medicul i-a umilit și nici nu i-a chemat la control, după operație, pot să îi facă acestuia reclamație. Fie pot formula plângere în procedura necontencioasă la Colegiul Medicilor sau la Comisia de monitorizare și competentă profesională din cadrul DSP sau se pot adresa și direct instantelor de judecată.

Acuzația de malpraxis, trebuie, însă, dovedită, susține avocatul.

„Medicul nu poate refuza un pacient decât in situații excepționale. Avea obligația de a primi la control pacienta. Înțeleg de asemenea că părintele reclamă malpraxis  privind manopera chirurgicală și urmărirea postoperatorie, acestea însă vor putea fi probate doar în cadrul procedurilor prevăzute de legile in vigoare.”

a mai explicat specialistul în Drept Medical

DOCTOR ORTOPED PEDIATRU DIN CLUJ, ACUZAT DE MALPRAXIS, DE PĂRINȚII UNEI FETIȚE CARE I-A FOST PACIENTĂ

Reprezentanții Spitalului Clinic de Copii Cluj nu au răspuns încă e-mailului trimis de ȘtiriMed și nu au oferit un punct de vedere cu privire la acuzațiile aduse doctorului Dobrescu.

About The Author