Selectați pagina

Cât de sigur este să circuli cu mijloacele de transport în comun, în vremea pandemiei. Interviu cu directorul CTP Cluj-Napoca, Liviu Neag

Cât de sigur este să circuli cu mijloacele de transport în comun, în vremea pandemiei. Interviu cu directorul CTP Cluj-Napoca, Liviu Neag

În 2021, sănătatea a fost prioritară pentru majoritatea oamenilor. Măsurile de siguranță au fost întețite peste tot, de la magazine, instituții publice, operatori comerciali, până la mijloace de transport în comun.

În Cluj-Napoca, al doilea oraș ca populație, din România, mijloacele de transport în comun continuă să fie extrem de utilizate, și în pandemie, chiar dacă fluxul de călători este mai mic cu circa 30%, față de anul 2019. Cât de sigur este transportul în comun din Cluj-Napoca, din punct de vedere epidemiologic și ce schimbări va aduce 2022, în acest segment, aflați într-un interviu cu directorul Companiei de Transport Public Cluj-Napoca, Liviu Neag.

266594847 964114314190359 480912670343783232 n
Liviu Neag, directorul CTP Cluj

Autobuze, troleibuze, tramvaie, igienizate după fiecare ciclu de transport

Transportul în comun din Cluj-Napoca este 100% sigur, din punct de vedere epidemiologic, spune cu tărie, directorul CTP Cluj, Liviu Neag. Mai ales că există preocupare constantă pentru ca toate măsurile de siguranță să fie respectate.

„În toată această perioadă de pandemie, noi trebuie să scoatem atâtea mijloace de transport pe trasee, cât să nu se producă aglomerație. Astfel, că un vehicul este ocupat în proporție de 30 – 40%, iar noi asta și urmărim zi de zi, să nu se producă aglomerație. Apoi, călătorii sunt obligați să poarte mască, iar mijloacele de transport sunt igienizate după fiecare ciclu de transport. Sunt igienizate toate suprafețele, inclusiv barele de susținere, astfel încât riscul pentru călători să fie minim”, a declarat pentru ȘtiriMed, Liviu Neag, directorul CTP Cluj-Napoca

Omul responsabil de tot ce înseamnă transport în comun, în al doilea cel mai populat oraș din țară, spune că fluxul de călători este încă redus, față de perioada de dinaintea pandemiei.

„Fluxul de călători este undeva la 70 – 80%, față de perioada normală, să zicem. Deși, în 2021, au fost perioade în care numărul de călători a crescut mult, acum am asistat iar la o ușoară scădere. Desigur, odată ce vom avea mai mulți oameni de transportat, noi ne vom adapta și vom scoate mai multe vehicule pe trasee”, a mai spus Liviu Neag

Liniile pentru elevi puse la dispoziție de CTP Cluj, tot mai căutate

Bila albă pentru Compania de Transport Public din Cluj a fost, în 2021, faptul că liniile de autobuz destinate exclusiv elevilor au fost intens folosite. Chiar și în an pandemic.

„Avem 14 linii de transport dedicate transportului elevilor din clasele 0 – 4, iar în acest an, numărul de mici călători a crescut. Probabil și-au dat părinții seama că este un mijloc de transport sigur. Practic, autobuzele sunt însoțite mereu de un polișist local, iar copiii sunt luați din cartiere și duși până în fața școlii. Pentru elevii de gimnaziu și liceu, am pus la dispoziție autobuze și troleibuze speciale, în stații, care circulă dimineața, când merg elevii la școală și la prânz, când aceștia se întorc acasă. Din păcate, deși aceste vehicule sunt marcate cu „Transport elevi”, există încă oameni care nu înțeleg că nu ar avea voie să le folosească și mai urcă în ele. Pe viitor, avem în plan să înființăm linii decicate și pentru elevii din clasele 5 – 12”, a mai precizat directorul CTP Cluj

Cluj-Napcoa a fost primul municipiu din România în care au fost înființate linii de transport public, dedicate exclusiv elevilor. Scopul înființării acestora a fost degrevarea traficului în preajma școlilor, în special în zona centrală a orașului.

Planuri pentru 2022, la CTP Cluj

Finalul de an vine, de regulă, cu un bilanț, iar începutul de an aduce planuri. La fel se întâmplă și în compania locală de transport, unde procesul de modernizare al transportului public este prioritar. Mai ales că administrația clujeană își dorește ca până în 2030, din oraș să fie scoase toate mijloacele de transport în comun poluante

„În primul rând, ne dorim să scăpăm de pandemie, ca să ne reluăm activitatea normal. Vom continua modernizarea transportului public, dotarea cu mijloace de transport nepoluante, suplimentarea numărului de linii. Sigur că satisfacerea unor nevoi va fi și în funcție de numărul de călători. Nu poți să înființezi o linie nouă, dacă nu ai călători. Trebuie să ne gândim și la costuri”, a conchis directorul CTP Cluj-Napoca, Liviu Neag

În prezent, transportul public din Cluj este digitalizat, în proporție de aproape 100%. Există sisteme de ticketing, biletele pot fi achiziționate și prin sms, aplicație sau prin plata cu un card bancar, direct în mijlocul de transport.

statie ctp cluj
Stație CTP Cluj-Napoca/Sursa foto: Facebook Emil Boc

Detalii despre liniile de autobuze, troleibuze, tramvaie, precum și despre abonamente, bilete sau orar, găsiți AICI

VEZI ȘI: VIDEO AUTOBUZE NOI PE STRĂZILE DIN CLUJ. ÎN PREMIERĂ, NEVĂZĂTORII VOR ȘTI CE AUTOBUZ AJUNGE ÎN STAȚIE