Select Page

TOP 5 alimente de consumat pe timp de caniculă. Ce și cât consumăm când termometrele indică temperaturi ridicate

TOP 5 alimente de consumat pe timp de caniculă. Ce și cât consumăm când termometrele indică temperaturi ridicate

Alimentația în timpul verii este recomandat să fie una alcătuită din alimente ușoare, cu un conținut ridicat de apă și ușor digerabile. Din farfuria zilnică nu ar trebui să lipsească legumele și fructele proaspete, iar lichidele trebuie să consumate cu regularitate.

Specialiștii recomandă, însă, ca în perioadele caniculare să acordăm o atenție ridicată alimentației zilnice, pentru că acest lucru ne protejează de posibile probleme de sănătate.

Apa

Apa este esențială în timpul verii. Mai ales când se înregistrează temperaturi ridicate, corpul are nevoie de 2 – 2,5 litri de apă, iar specialiștii recomandă să consumăm câte un pahar cu lichide înainte să apară senzația de sete. Evitați pe cât posibil lichidele reci, chiar dacă termometrul arată + 30 grade Celsius. Apa, ceaiurile, compoturile sau sucurile de fructe trebuie consumate la temperatura camerei.

Atenție la sucurile din fructe și la smoothie-uri. Din cauză că acestea conțin zaharuri naturale în cantitate destul de mare, care ajută la procesul de deshidratare al organismului, e bine să limităm consumul zilnic la 150 ml.

Roșii, castraveți, salată verde

Roșiile, castraveții și salata verde nu trebuie să lipsească din alimentația zilnică în timpul verii. Roșiile sunt bogate în licopen, un antioxidant puternic, ce ajută și la prevenirea cancerului. Deasemenea, tomatele conțin 94% apă, ceea ce la face perfecte într-o salată, într-un sandviș sau chiar transformate într-o supă cremă răcoritoare.

La fel ca roșiile, castraveții sunt 95% apă. Această legumă răcoritoare e bine să fie consumată în stare crudă. Merge de minune în salate.

Și, dacă tot vorbim de salată, profitați de anotimpul cald și mâncați cât mai multe preparate pe bază de salate cu frunze verzi. Conțin multă apă, au puține calorii și ajută organismul să lupte mai ușor cu căldura.

Pepenele

Fie că e galben, verde sau roșuu, pepenele ar trebui să fie nelipsit din farfuria zilnică, mai ales în perioade de caniculă. O felie de pepene este nu doar răcoritoare, dar ajută și la hidratarea corpului, deoarece are un conținut de apă de 95%.

Ardeiul iute

Probabil că este ultimul aliment la care ne gândim că ne-ar putea ajuta pe timp de caniculă, dar ardeiul iute stimulează receptorii de căldură de la nivelul gurii și ne ajută să salivăm mai mult, ceea ce ajută corpul să facă față mai ușor căldurii.

Supa

Supele, de orice fel, sunt un aliat de nădejde pe timp de caniculă. Se prepară ușor și rapid și pot fi consumate calde sau reci.

Alimente de evitat în perioade de caniculă

Așa cum există o serie de alimente recomandate pentru consum în timpul verii, tot așa există și unele de evitat. Alimentele grase, cele bogate în fibre și proteine nu sunt indicate pentru consum, mai ales în perioadele cu temperaturi ridicate. Ca să le digere, corpul are nevoie de mai multă energie, ceea ce duce la o supraîncălzire. Așa că, cel puțin până căldura se domolește, renunțați la carnea grasă și la alimentele procesate și bogate în zahăr.

Sursa: bbcgoodfood.com

hellomagazine.com

Sursa foto: shutterstock.com

About The Author