Select Page

Coronavirus Cluj: 172 de persoane nou infectate, in ultimele 24 de ore. Care e situația epidemiologică în școli

Coronavirus Cluj: 172 de persoane nou infectate, in ultimele 24 de ore. Care e situația epidemiologică în școli

172 de cazuri noi de Coronavirus s-au înregistrat în județul Cluj, în ultimele 24 de ore, anunță Grupul de Comunicare Strategică, în timp ce numărul total de infectări noi la nivel național este de 3.109.

În momentul de față, în  spitalele COVID din Cluj sunt internate 380 de persoane, dintre care 32 sunt la Terapie Intensivă.

Situația epidemiologică în școli

Cazurile de Coronavirus continuă să crească și în școlile din Cluj. 84 de elevi, din 48 de unități de învățământ sunt confirmați pozitiv cu SARS-COV 2, iar  din rândul cadrelor didactice, 37 dintre acestea, din 31 de școli și grădinițe  sunt diagnosticate pozitiv.

Datele Inspectoratului Școlar Județean Cluj arată că până marți la ora 12, circa jumătate dintre școlile din județ funcționează în scenariul 2, iar 5 dintre acestea sunt în scenariul roșu, iar elevii învață exclusiv online.

–  291  unități de învățământ preuniversitar în Scenariul 1 (S1): participarea zilnică (față în față) a tuturor preșcolarilor și elevilor în unitățile de învățământ, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție sanitară.

– 127 de unități de învățământ preuniversitar în Scenariul 2 (S2). Acesta presupune participarea zilnică (față în față) a tuturor preșcolarilor și elevilor din învățământul primar, a elevilor din clasele a VIII-a și a XII-a, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție, respectiv revenirea parțială (prin rotație de una-două săptămâni) a elevilor din celelalte clase de gimnaziu și liceu, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție.

– 5 de unități de învățământ preuniversitar în Scenariul 3 (S3): participarea tuturor preșcolarilor și a elevilor la activități/lecții online.
Consiliile de administrație de la nivelul fiecărei unități de învățământ preuniversitar adoptă propunerile de scenarii și, implicit, schimbarea acestora, în funcție de analiza situației epidemiologice efectuate de către Direcția de Sănătate Publică Cluj, de infrastructura și de resursele existente în fiecare unitate de învățământ.

About The Author