#DoamneDeNota10 Ce înseamnă să fii directorul unei școli din mediul rural, în vreme de pandemie. Adina Maier: „Stă doar în puterea noastră, a mea și a colegilor mei, să scoatem școala din anonimat”
Directoarea unei școli din mediul rural din Cluj, care a reușit ca în perioada pandemiei să nu lase niciun elev fără acces la orele online, este doamna de nota 10, de astăzi, din campania cu același nume, derulată de ȘtiriMed.
Adina Maier este mamă, profesoară, o femeie ambițioasă și directoarea Școlii Gimnaziale din comuna Luna, județul Cluj. A preluat mandatul administrativ în plină pandemie și vrea să arate că școala de la țară nu înseamnă doar lipsuri, toaletă în fundul curții și condiții vitrege pentru cadre didactice. Iar dacă există voință, se poate pune lejer semn de egalitate între școala rurală și cea urbană
Ca director, are în grijă peste 300 de copii, de la grădiniță și până la elevi de învățământ primar sau gimnazial, care învață simultan, mai multe clase în aceeași sală. Cu toate acestea, toți elevii au acasă tablete cu acces la internet, primite de la primăria comunei, iar orele online se desfășoară exact ca și pentru elevii de la școli de top din marile orașe.
Înainte de a fi director, Adina Maier, a pornit de jos, cum se zice, de la catedră. A ars etapă după etapă, a acumulat experiență, iar acum, împarte catedra cu provocările din biroul de director al școlii.
În paralel cu funcția administrativă, predă ore de specialitate claselor cu profil de industrie alimentară de la Colegiul „Emil Negruțiu” din Turda.
Citiți în rândurile de mai jos o mică parte din povestea profesională a Adinei Maier. Cum a ajuns la catedră, ce meserie ar fi avut dacă nu ar fi fost profesor și care este prima lecție pe care le-o predă elevilor săi, atunci când fac cunoștință.
ȘtiriMed: Când și de ce ați ales să fiți dascăl?
Adina Maier: Pentru că fiecare elev își găsește printre dascălii săi un model, căruia îi urmează sfaturile, după absolvirea facultății, o doamnă profesor apropiată sufletului meu m-a îndrumat să îmbrățișez cariera de dascăl, cunoscându-mi răbdarea, perseverența și legătura strânsă pe care o am cu copiii.
ȘtiriMed: Care a fost momentul (dacă a existat un astfel de moment), în care v-ați fi dorit să fiți orice altceva, numai profesor nu ?
Adina Maier: Nu a existat pe parcursul anilor niciun moment în care aș fi dorit să am o altă profesie, în ciuda dificultăților care au apărut uneori și care, probabil, o să mai apară în sistemul de învățământ .
ȘtiriMed: Ce înseamnă să predai generației Z, acești copii “nativi digital”, care nu fac nimic fără ajutorul unui gadget?
Adina Maier: A preda generației Z, acești copii ” nativi digital” înseamnă depășirea de sine, înseamnă provocări și, mai mult, înseamnă a ține pasul cu noul tip de educație și cu noile așteptări ale acestor elevi.
ȘtiriMed: Care este prima lecție pe care le-o predați elevilor la ora de dirigenție?
Adina Maier: Cunoașterea de sine.
ȘtiriMed: De câțiva ani, pe lângă partea de predare, aveți și atribuții administrative. Ce înseamnă să fii director, în plină pandemie, într-o școală din mediul rural. Sunt diferite provocările față de o funcție de conducere într-o școală din oraș?
Adina Maier: Misiunea de director al unei instituții din învățământul preuniversitar presupune o mare responsabilitate, iar dacă ma refer la această perioadă de pandemie, pot spune că responsabilitatea se dublează, fiind completată permanent de provocări la care trebuie răspuns cu luciditate, echilibru și simț de răspundere.
Și când spun aceste lucruri, trebuie să specific că o școală din mediul rural presupune existența mai multor forme de învățământ, începând de la nivelul preșcolar si până la învățământul simultan.
Iar în această perioadă dificilă, încercăm să ținem pasul cu școlile mai dezvoltate. Am înscris școala în mai multe proiecte, chiar acum avem în derulare proiectul „Citește-mi 100 de povești”. E mult de muncă, e adevărat, dar le-am explicat colegilor că stă doar în puterea noastră să ieșim din anonimat și să demonstrăm că putem face performanță.
În scurt timp, cu ajutorul clubului Rotary, vom avea în școală o sală de haloterapie (n.red. terapie cu sare). În plus, ne-am înscris în programul Școala în natură, ca să putem ține orele în curtea școlii. Undeva în luna aprilie vom începe lucrările pentru construcția unui foișor.
ȘtiriMed: Cum arată pentru dumneavoastră sistemul ideal de învățământ?
Adina Maier: Un sistem IDEAL de învățământ ar putea însemna satisfacerea nevoilor și așteptărilor tuturor actorilor din actul educațional: elevi, părinți, profesori.
ȘtiriMed: Atunci când nu sunteți la școală, cum arată o zi din viața dvs? Ce pasiuni are un dascăl în 2021?
Adina Maier: Dincolo de porțile școlii viața înseamnă familia, alături de care timpul de calitate este foarte important . Lectura și relaxarea sunt două coordonate importante ale existenței, care pot furniza un stil de viață sănătos.
ȘtiriMed: Dacă nu ați fi fost profesor, ați fi fost… ?
Adina Maier: Dacă nu aș fi fost profesor ,as fi fost om de televiziune.
ȘtiriMed: Cea mai de preț lecție primită din familie, de la părinți/bunici, este…?
Adina Maier: Cea mai de preț lecție primită din familie se referă la a fi un om responsabil si a ști ce înseamnă respectul.
ȘtiriMed: Cadoul care v-a impresionat cel mai mult, primit într-un martie?
Adina Maier: Întotdeauna sunt impresionată de o floare.
ȘtiriMed: În luna femeii, ce mesaj aveți pentru colegele dvs din școlile românești?
Adina Maier: Nu pot să fac abstracție de vremurile pe care le traversăm si o sa răspund scurt că le doresc tuturor colegelor, și nu numai, multă sănătate!