Select Page

Detoxifiere făcută după sărbători, mit sau adevăr? Cum scăpăm de kilogramele acumulate în câteva zile de exces alimentar

Detoxifiere făcută după sărbători, mit sau adevăr? Cum scăpăm de kilogramele acumulate în câteva  zile de exces alimentar

Sărbătorile de iarnă, în timpul cărora mesele îmbelșugate luate în familie, par să nu se mai termine, sunt urmate, aproape invariabil de zile în care cântarul este cel mai mare dușman al celor care au probleme de greutate sau chiar al celor care simt că au exagerat cu mâncarea prea multă de pe mesele de sărbătoare. Deja e un lucru știut că în luna ianuarie sălile de sport sunt pline de clienți noi, iar magazinele naturiste sunt luate cu asalt de cei care și-au propus să facă o… detoxifiere alimentară. Dar câtă nevoie are, într-adevăr corpul nostru de o detoxifiere? În ce constă acest proces și cum ne poate ajuta. Am întrebat un nutriționist ce înseamnă detoxifierea post sărbători. Aflați de la nutriționistul Diana Porumb, dacă perioada de dezmăț culinar trebuie urmată de o perioadă de „foamete” și cum se poate scăpa rapid de cele câteva kilograme acumulate în timpul celor 2 săptămâni libere și cu mâncare la discreție.

ȘtiriMed: Corpul are nevoie de o detoxifiere în perioada de după sărbători? Daca da, în ce fel se face?

Diana Porumb: Corpul nostru este capabil să-și facă propria detoxifiere, aceasta fiind o calitate cu care ne naștem și ideal ar fi să avem grijă să o păstram toată viața. De acest proces sunt responsabile ficatul și rinichii, deci ce ar trebui de fapt să facem, este să protejăm aceste organe, care au lucrat foarte mult pentru noi, în ultima perioadă.

Desigur, există multe campanii în jurul acestui subiect și am impresia că toți cei care au ceva de vândut, promovează produsul ca fiind perfect pentru detoxifiere. În realitate, există extrem de puține produse care au principii active într-adevăr, pe restul nici măcar apă de ploaie nu le-aș putea numi, pentru că totuși aceasta are câteva beneficii recunoscute.

 

Nutriționist Diana Porumb

ȘtiriMed: Pentru cei care, poate, au mâncat de sărbători mai mult decât în mod obișnuit, ce ar trebui sa mănânce acum: preparate cu/fără carne, supe, salate, mai multe fructe, câte mese pe zi?

Diana Porumb: Principala noastră preocupare din această perioadă ar trebui să fie protejarea organismul. Nu cu suplimente, ci printr-o alimentație sănătoasă. În linii mari, exista câteva principii care se împart în „ce să faci” și „ce să nu faci”. De exemplu, să nu manânci semipreparate, mâncare procesată sau plină de aditivi, prăjeli, zahăr, sosuri grele, să nu bei sucuri etc. Să te hidratezi, să mănânci regulat, să îți refaci depozitele de vitamine și minerale – prin alimentație, să consumi mai multe crudități, să fii atent la lista de ingrediente, să faci sport în mod constant, să te odihnești suficient.

AFLAȚI ȘI DACĂ MERSUL LA NUTRIȚIONIST E O MODĂ SAU O NECESITATE?

ȘtiriMed: Cum se dau rapid jos cele 2-3 kilograme luate în perioada sărbătorilor?

Dacă ne referim strict la slăbit, există mai multe metode de a scăpa de kilogramele în plus, acumulate în perioada sărbătorilor. Eu o amintesc doar pe cea mai sigură, sănătoasă, ușor de urmat, cu rezultate durabile: adoptarea unui stil de viață sănătos pe termen lung. Este cel mai bun lucru pe care poți să îl faci pentru silueta ta, dar mai ales pentru sănătatea ta. De unde știi sigur ca vei pierde kilogramele în plus? Privește în jur. Cunoști vreo persoană care mănâncă sănătos și este supraponderală?

 

Pe Diana Porumb o găsiți AICI

About The Author