Selectați pagina

Director medical: Angajații trebuie să recunoască incidentele care au loc în spital

Director medical: Angajații trebuie să recunoască incidentele care au loc în spital

Spitalele care vor intra în procedura de reacreditare în perioada următoare vor fi supuse unor controale riguroase. Printre ele se află și Spitalul Clinic de Urgență pentru Copii, acreditat în acest moment, dar care anul viitor va intra în ciclul doi de acreditare.  Reprezentanții spitalului prezenți la o conferință internațională, spun că pentru a îmbunății condițiile pentru pacienți trebuie să schimbe mentalitatea angajaților și aceștia să recunoască atunci când greșesc.

Nu au fost incidente majore, dar trebuie sa recunoaștem că există pentru că cele mai multe spitale spun că ele nu au nicio problemă din acest punct de vedere, toată lumea lucrează perfect, lucru care nu e adevărat. De exemplu, ai recoltat sânge și s-a spart vasul, poate să nu fie vina ta, dar dacă la aceeași asistentă părinții reclamă că ea nu recoltează bine, atunci înseamnă că spitalul are o problemă și trebuie să schimbe asistenta sau să o pregătească. E greu pentru oameni să recunoască că greșesc, dar trebuie schimbată mentalitatea și orice lucru care ține de schimbarea mentalității cere mult timp , a declarat pentru stirimed.ro, Călin Lazăr, director medical Spitalul Clinic de Urgență pentru Copii.

 

Procedura de acreditare nu e simplă, mai ales că s-a schimbat procedura, însă pe primul loc este siguranța pacientului.

Anul următor intrăm în ciclul doi și e mult de lucru pentru ca s-au schimbat indicatorii și acești noi indicatori  sunt mai relevanți pentru activitatea medicală și siguranța pacientului. Pe lângă protocoale mai este revizuirea managementului de lucru, managementul riscului. Toate astea înseamnă o muncă imensă pentru că pornim de la nimic. Nu suntem ca și alte sisteme care revizuiesc ceva ce au. Totul e pentru siguranță și transparență și pentru a păzi spitalul de incidente care incidente se întâmplă, vrem nu vrem, le recunoaștem sau nu. Trebuie să învățăm ceva ca el sa nu se repete sau sa nu aibă impact asupra pacientului, a adaugat Călin Lazăr.

În spitalele din străinătate unde există proceduri clare, transparența este foarte importantă, iar pacienții au acces la informații.

În Belgia avem un nou model de inspecție. Ceea ce înseamnă că inspectorii guvernului vin neanuntați în spital și caută să vadă dacă, de exemplu, unitatea sanitară se respectă standardele de igienă, dacă există infecții etc. Toate aceste informații sunt puse pe un site public. Pot fi văzute de oricine, inclusiv pacienți. Transparența publică e foarte importanță ca profesioniștii din spitale să lucreze pentru o calitate mai bună, a declarat pentru stirimed.ro, prof. Dominique Van Dijck, profesor la Universitatea Hasselt din Belgia, prezent la Cluj-Napoca.

Peste 200 de medici, asistenți și reprezentați ai mai multor spitale din țară și străinătate au participat la conferinţa  “Sigmed – viziuni ale managementului calităţii – siguranţa pacientului – gestionarea riscurilor clinice”, de la Cluj-Napoca.

Sursa foto: puterea.ro

Despre autor