Selectați pagina

Medicii de familie din Cluj asigură doar urgențele. Și-au epuizat consultațiile decontate de CAS și nu au fost plătiți pe august

Medicii de familie din Cluj asigură doar urgențele. Și-au epuizat consultațiile decontate de CAS și nu au fost plătiți pe august

Medicii de familie din Cluj asigură doar urgențele, consultațiile pentru copii și gravide și vaccinările. Restul consultațiilor se amână pentru săptămâna viitoare, asta pentru că, pe deoparte medicii și-au epuizat consultațiile plătite de CAS pentru luna septembrie, în plus nu au primit încă banii pentru luna august și pe de altă parte sistemul informatic nu funcționează. Astfel medicii de află în imposibilitatea de a valida rețetele.

„Este vorba de un apel către pacienți. Noi ne-am depășit fondurile alocate consultațiilor pe trimestrul trei, dar nu înseamnă că nu suntem înca la cabinet. Consultăm mai ales copii și gravide. Non urgențele, probleme care suportă amânare, am făcut un apel pentru aceste categorii de pacienți să vină de luni încolo, din octombrie, mai ales că nu merge sistemul și nu avem cum să eliberăm rețete medicale. Noi stăm pur și simplu în fața calculatorului care se învârte în gol și sistemul nu funcționează, a declarat pentru ȘtiriMed, dr Emiliana Costiug, președintele Asociației Medicilor de Familie din Cluj.

Deși medicii ar fi trebuit să își primească banii pe luna august, cel târziu la mjlocul acestei luni, nu au fost plătiti încă până acum.

„Deși 16 septembrie a fost ultima zi de termen de plată pentru serviciile din august, Casa Națională nu a plătit niciun ban. Noi pe 25 trebuia să facem viramentele pentru salariații noștri, pentru noi, plata facturilor. Deci suntem și noi cu cu bugetul strâns, chiar dacă e adevărat că de la 1 iulie au crescut valorile punctelor și plata pe servicii, nu am primit banii”, a spus Emiliana Costiug.

Medicii spun că în această situație consultațiile pe care le oferă sunt pro bono.

„Acordăm consultații, dar sunt sunt probono. Eu cel puțin din 15-16 septembrie nu mai am fond alocat, adică nu mai am consultații plătite de Casa. Nu știu cum se va rezolva dacă sunt întârzieri de plată așa de mari, peste termenul maxim admis prevăzut în contract, respectiv 16 a lunii următoare, a adaugat medicul.

Medicii se plâng că sistemul informatic mai mult nu funcționează decât funcționează, iar ei nu pot valida documentele pacienților.

„Am făcut propuneri și la Casa Națională de Asigurări de Sănătate, să sperăm că se rezolva. Pe lângă că sunt probleme cu finanțarea cabinetelor, cu sistemul informatic, sunt un număr foarte mare de solicitări în această perioadă. Am făcut propuneri către Casa Națională să scoată măcar cardul să meargă mai ușor, mai fluid sitemul, să reușim să eliberăm documente și să fie validate. Aceasta e problema, că nu sunt validate și atunci practic nu pot să le eliberez”, a declarat dr. Emiliana Costiug.

Despre autor