

Apariția în România cazurilor de îmbolnăvire cu noul virus Corona și măsurile luate de autorități, prin ordin militar, în încercarea de a limita răspândirea virusului a lovit în plin în industria HoReCa. Obligați să închidă ușile restaurantelor și așa goale, de câteva zile bune, proprietarii localurilor încearcă să supraviețuiască cum pot și, deocamdată, se bazează pe livrări la domiciliu.
Există, însă, și antreprenori creativi, care se reinventează în pas cu vremurile. După ce marți seara, ministrul de Interne, Marcel Vela anunța că restaurantele, barurile și cafenelele se închid, miercuri dimineața, Anca și Sorin Galiceanu, proprietarii unui bistro cochet din Cluj-Napoca, și-au anunțat clienții că nu îi lasă fără preparatele lor preferate, ci li le livrează direct la ușă.
Anca si Sorin Galiceanu, caricatura din interiorul Apartament 1/Sursa foto: Facebook Apartament 1
În plus, se oferă să gătească, pe lângă preparatele din meniul lor, și mâncare la oală. Adică, dacă nu ai chef sau timp să gătești acasă, pui mâna pe telefon și spui că ai pofti la o oală cu ciorbă de perișoare sau la o cratiță de fasole scăzută și primești la ușă direct oala cu mâncare aburindă.
Oala cu mancare, livrata acasa/Sursa foto: Facebook Apartament 1
„Fiindcă știm cât e de greu să faceți față în aceste momente și grijilor, și unei case pline, introducem OALA DE MÂNCARE APARTAMENTISTĂ. Adică gătim pentru dvs, ce vă doriți….cam orice, numai să avem ingrendientele :). Ne puteți da sfaturi și la rețetă, că nu ne supărăm.
Cum funcționează?
1. sunați, preferabil cu o zi înainte, să ne dați comanda
2. venim să luăm de la dvs. oala/cratița în care vreți să gătim SAU cumpărăm noi una/ele noua/i special pentru dvs.
3. gătim și vi le aducem când am stabilit împreună la telefon
4. vasele rămân la dvs. sau ajung înapoi la noi pentru refill dacă v-a plăcut”, scrie pe pagina de Facebook a Apartament 1 Bistro&Bar
În vremuri de criză, soluții inventive
Puși în fața unei situații dificile, cei doi antreprenori clujeni încearcă să supraviețuiască. Chiar dacă acest lucru implică și luarea unor măsuri financiare restrictive.
„Noi ne așteptam cumva să se ajungă la această măsură de închidere. Clienții au început să fie tot mai puțini încă de săptămâna trecută și în ultimele zile am făcut mai mult livrări. Am înregistrat pierderi, normal. E greu să faci acum exact calculele, dar avem pierderi undeva la peste 50%. Cât despre angajați, nu prea avem cum să îi menținem pe toți, atunci când funcționăm doar pentru livrări. Dar, noi putem spune că suntem un caz fericit, deoarece oamenii din echipa noastră au înțeles că ne reorganizăm, reducem programul și proporțional și salariile , astfel încât să putem supraviețui și să avem unde să ne întoarcem la muncă, după ce trece criza.”, a explicat pentru ȘtiriMed, Sorin Galiceanu, proprietarul Apartament 1 Bistro&Bar
În astfel de vremuri, când în România a fost instituită stare de urgență, statul ar trebui să aibă măsuri clare pentru a sprijini mediul de afaceri și, în special, sectorul HoReCa, puternic afectat de criza Coronavirus. La nivel declarativ, reprezentanții statului susțin că vor sprijini mediul economic, însă până acum nimeni nu a venit cu un plan de măsuri clar definit, așa cum s-a întâmplat în Franța, de pildă.