Selectați pagina

Proiect pilot în Cluj-Napoca: primul oraș din România unde medicina clasică se îmbină cu telemedicina, la domiciliul pacientului

Proiect pilot în Cluj-Napoca: primul oraș din România unde medicina clasică se îmbină cu  telemedicina, la domiciliul pacientului

Cluj-Napoca este primul oraș din România, unde pacienții pot beneficia de consultații la domiciliu, prin îmbinarea metodelor medicale clasice, cu cele inovative, precum Telemedicina. Conceptul este adus și derulat în România de Telios Care, o companie americană cu experiență de peste 25 de ani în oferirea serviciilor medicale

”Ne referim la mult mai mult decât la clasicele perfuzii, injecții, măsurare a tensiunii, etc, pe care le avem, desigur, în lista de servicii. Noutatea sunt consultațiile medicale de specialitate cu ajutorul unor dispozitive medicale inteligente pentru monitorizarea pacientului la distanță. Prin utilizarea tehnologiei de ultimă generație, asistenții medicali care merg la vizită pot face anumite investigații astfel că pacientul nu e nevoit să meargă la clinică, iar medicul poate interpreta și diagnostica de la distanță ”, spune Cristina Lăpăduș, project manager Telios Care.

În timpul vizitei la domiciliu, asistentul medical Telios Care folosește dispozitive care examinează, înregistrează și transmit datele medicale ale pacientului, direct către medic, care realizează interpretarea acestora, în timp real sau cu programare, în vederea consultației de specialitate. Se măsoară date legate de: temperatură, saturație de oxigen, ritm și frecvență cardiacă (transmitere EKG în timp real), auscultația plămânilor / cardiacă / abdominală, examinarea dermatologică / a cavității bucale / a urechilor.

”În contextul evoluției tehnologice continue, suntem mândri să putem răspunde inovator nevoilor pacienților noștri. Dorim să eliminăm barierele ce pot apărea în căutarea asistenței medicale, asigurându-ne că fiecare pacient primește atenția și tratamentul de care are nevoie, într-un mod care să respecte confortul și demnitatea lui. Această inițiativă reflectă angajamentul nostru de a face sănătatea o prioritate accesibilă și plăcută pentru comunitatea noastră din Cluj-Napoca”, menționează Philip Choban, CEO-ul companiei.

Reprezentanții companiei menționează că principalul avantaj al vizitelor la domiciliu este cel legat de confortul pacientului, care este dublat de folosirea dispozitivelor inteligente, în diagnosticare.

CITEȘTE ȘI: CLUJ: UN CENTRU MEDICAL DE LA ȚARA, DOTAT CU O AUTOSPECIALĂ SMURD. VIDEO

Despre autor